SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<sales@chok123.com>: host mx2.mail123.com [70.xxx.xxx.xxx]: 450-4.7.1 Client host rejected: cannot find your reverse hostname, [203.xxx.xxx.xxx]
450 4.7.1 Please see http://support.mailhost123.com/email-administrators-guide/error-codes for explanation of the problem.
เปิดเข้าไปดู http://support.mailhost123.com/email-administrators-guide/error-codes เจอคำอธิบาย
450 4.7.1 Client host rejected: cannot find your reverse hostname
Our inbound servers require reverse hostname for the sender server to be present in order to accept the email. You need to contact the reverse hostname’s email admin to add the rDNS to into his server.
ลองไปเช็คที่ intoDNS: myhost.com - check DNS server and mail server health พบว่ามีคำเตือน
Reverse MX A records (PTR) ERROR: No reverse DNS (PTR) entries. The problem MX records are:
[b]xxx.xxx.xxx.203.in-addr.arpa[/b] -> [b]no reverse (PTR) detected[/b]
You should contact your ISP and ask him to add a PTR record for your ips
เอาใหม่ใช้ของคุณ icez ตรวจอีกที network tools - icez network ไม่เห็นมีตัวแดง หรือแจ้ง error ตรงไหน
เลยเกิดความส่งสัยครับว่าเจ้า reverse hostname เนี่ยต้องทำไหม ถ้าต้องทำจะทำยังไง
เพราะพึ่งเคยเจออีเมลส่งไปไม่ได้ โดนตีกลับเพราะเหตนี้ครับ