Register.com อีกแล้วคับท่าน

เนื้อเมลมันเป็นงี้ค่ะ


If this response does not completely answer your question or if you
have additional questions about your domain name, click on the link
below or copy and paste the link into your web browser to submit your
inquiry to a Customer Support representative.
http://www.register.com/reply.cgi?ginewrn1…&smwerw=27943


Dear xxxx ,

Thank you for choosing Register.com.

We appreciate your recent transaction regarding the domain name(s) xxxxx.com

In order to protect Register.com and our valued customers, we require the following information from the billing contact associated with the above domain(s).

  • A photocopy of a government-issued photo ID.
  • A signed statement giving Register.com authorization to maintain the charges associated with the domain name(s)
  • Valid Billing Contact Information, including:
    Name as it appears on Card
    Billing Address for Card (Street Number)
    City
    State/Province
    Country
    Postal Code
    Phone Number
  • Please include a reference to the 10-digit ticket number: 1234567890

Please fax the required information to the following numbers:

Toll free in the U.S. and Canada: (866) 445-5372
Outside the U.S. and Canada: +1 (902) 749-5435

Email: Alternatively, you may wish to email a scanned copy of your ID as an attachment to: nsrm@register.com. Please place <<Documents Required For Verification>> in the subject line of the email. This will ensure quick resolution of your request. Only those attached files with .jpg, .jpeg, .tif, or .bmp extensions will be accepted at the above email address. All others will be deleted.

We must receive confirmation via fax or email within the next 48 hours in order to avoid loosing the domain name(s) listed above.

If you have any additional questions or concerns, please do not hesitate to contact Risk Management via email link, provided above. You can also speak with a Customer Support Representative 24 hours a day / 7 days a week, at the telephone numbers listed below.

Thank you for using Register.com
The First Step on the ;

Risk Management Customer Support
Special Processes Department
Register.com, Inc.
http://www.register.com
Toll free in the U.S. and Canada: (800) 899-9723
Outside the U.S. and Canada: +1 (902) 742-1466

อ่านจบแล้วคิดว่าไงกันคะ กะว่าจะ ignore ง่ะ จะมีปัญหาไหมน้อ

ทราบแล้วค่ะ ว่ามันเป็นอะไร หลังจากเมล(หาเรื่อง - ด่า)ไป 1 รอบ
ปรากฏว่า มันสงสัยว่า เราอาจจะใช้ับัตรปลอมในการชำระค่าโดเมน
หนอย…ก็ใช่จิ ข้อมูลโดเมนมันก็ของลูกค้า แต่รายละเอียดของบัตรมันของข้าพเจ้า
มันจะไปตรงกันได้ไง แล้วก็ต้องต่ออายุลูกค้าตั้งหลายเจ้า มันก็ต้องไม่มีใครซ้ำใครดิ

นี่เลยเมลไปถามมันว่า เอางี้ ถ้ายูยืนยันจะให้ไอส่งหลักฐานสากกะเบือยันเรือรบไปให้นั้น
ไอจะแจ้งลูกค้าไอย้ายออกจาก register.com มันให้หมดเลย จะได้ไม่ต้องมาวุ่นวายกะไออีก

กำลังรอคำตอบว่า มันจะตอบเมลมาอย่างไร รู้แล้วจะมาเล่าต่อค่ะ

พวกนี้ตอนนี้กลัวบัตรปลอม หรือ chargeback มากครับ
กลัวจนตัวสั่นเลย เป็นแนวโน้มว่าต้องทำ risk management
ให้ดี โชคดี ที่คนไทยเราไม่ชอบใช้บัตร :slight_smile:

มีที่ Godaddy ครับ ทำผมปวดกะบาล ก็เอาบัตรไปใช้จดให้ลูกค้า
แต่แทนที่หมดอายุก็จะเมลมาให้ต่อเป็นครั้งๆ ไป เดี๋ยวนี้มันเก็บข้อมูลไว้
แล้ว ชาร์จต่อเฉยเลย ไปแก้ว่า ไม่ให้ทำการ ชาร์จแบบอัตโนมัติ
ลูกค้าก็ไปแก้กลับได้ด้วย เอากับมันสิ ลากลูกค้าออกมาให้หมดเลยดีกว่า ถ้าเป็นอย่างนี้ เฮ้อ

ผมหนีจาก godaddy หมดแล้ว มีปัญหากับที่นั่นเหมือนกัน
ตามที่ได้เคยบอกในกระทู้อื่น :angryfire:
ยังเจ็บใจไม่หาย

ใช้ที่ไหนดีครับ ราคาไม่แพง แต่บริการใช้ได้ และปัญหาน้อย
ธรรมดาผมไม่ค่อยมีปัญหาไปกวน supporter เค้าเลยนะ

ที่ผ่านมากับ godaddy เอง มีปัญหาจากโปรแกรมเค้าทำงานผิดพลาด
เองตลอด แก้ไม่หายด้วย เค้าบอกว่า ต้องรอลงทุนเพื่อปรับปรุงระบบใหม่
เป็น bug ใหญ่มากเลยครับ

คือว่า ถ้าเราพลาดไป add name server ซ้ำเนี่ย มันลบไม่ออกครับ
แล้วถ้าไปเปลี่ยนอีกรอบหละก็ มีปัญหาเลย มันจะแจ้ง duplicate
แล้วก้ค้างเติ่งอยู่ แถมลบก็ลบไม่ออกด้วย เพราะมันก็จะบอกว่า in use ตลอด
กรรมจริงๆ

แล้วก็ปัญหานึงก็คือปัญหาเรื่องชาร์จเงินที่เล่าให้ฟังด้านบนนะครับ

เอ้า ผู้ให้บริการจดโดเมนท่านไหนสนใจออกความเห็นเชิญ
โฆษณาได้ครับ :slight_smile:

โดนเหมือนกันครับ ไอ้เจ้า godaddy นี่ เมื่อต้นปีมันตัดบัตรผมไป ผมยังนึกไม่ออกจนบัดนี้ว่ามันค่าโดเมนไหน จะเข้าไป login แก้ไข ดันจำไม่ได้ว่าเราเคยมี account อะไรอยู่ที่นี่อีก เศร้าใจครับ :angryfire:

เอ้า แล้วจะมี registrar ที่ไหนเข้ามาเว็บนี้หละคุณ pizza man ผมก็สอบถามความเห็นคนไทยด้วยกันนี่แหละ

คนไทยนี่แหละครับ เป็นคนให้บริการหลายรายมาก แต่โอเค
ทั้งหมดเป็น reseller ไม่ได้เป็น accredited registrar