สำหรับผู้ให้บริการเว็บโฮสติ้งที่อยากจะสร้าง TTS (trouble ticket system) ขึ้นใช้งานเอง…
ลองดูตรงนี้แล้วนำไปประยุกต์นำไปใช้งานครับ สำหรับผม…ผมนำมาใช้งานกับครื่อง CentOS 4.4 ตัวทดลองอยู่ครับ
OTRS is a trouble ticket system with many features to manage customer telephone calls and e-mails. The system is built to allow your support, sales, pre-sales, billing, internal IT, helpdesk, etc. department to react quickly to inbound inquiries. This How-To is specifically intended to help install and run OTRS (http://www.otrs.org). It is not intended to go over using, configuring, or administering OTRS. For those types of questions, please refer to the OTRS website.
The basic steps of this installation are:
- Preparing the Operating System
- Installing Perl dependencies
- Preparing MySQL
- Updating Apache
- Installing OTRS
Howto forge