Domain โดน Suspended จาก resllerclub เพราะใส่ พวก contac มั่วๆ จะแก้ไขอย่างไีรดี

Hello,

On September 17, 2008 we had asked you to modify the contact details of the domain names. Since you have not made the necessary modifications, we are suspending the domain name. To get this domain name UNSUSPENDED, please send a signed letter on either

  1. The Registrant’s Letterhead stating that the current Contact Details of the domain name are ACCURATE, as per the WHOIS Lookup Results at http://whois.publicdomainregistry.com

OR

  1. Your Letterhead stating the CORRECT Contact Details for this domain name.

This letter needs to be accompanied with a proof of correct contact details like an identification proof or a copy of utility bills like electricity bill or telephone bill etc. You can send these documents as an attachment to this mail or you can Fax it to us at EITHER +1 (320) 210 5146 (USA) OR +91 (22) 6679 7508 (India).

Feel free to contact us, if you need any further assistance.

Regards,
PublicDomainRegistry.com Abuse Desk.

> -----Original Message-----
> From: “PDR Whois Abuse Team” <abuse.manager@publicdomainregistry.com>
> Sent: 9/17/2008 10:55 PM
> To: thaisetup102@hotmail.com
> Subject: RE: Whois Inaccuracy Complaint for the domain name
> DEKSOFTWARE.INFO [1510147:40702]
>
>
> Hello,
>
> We are in receipt of a complaint against your domain name
> DEKSOFTWARE.INFO, which is displaying INACCURATE Contact Details in
> its Whois Lookup Results as seen at
> http://whois.publicdomainregistry.com
>
> To this effect, we would request you to modify the Registrant, Administrative, Billing and Technical contact details of this domain name, WITHIN 48 HOURS, from your Control Panel by following the instructions mentioned below:
>
> 1. Login to your Control Panel and Search for the domain name whose
> Contact details you wish to modify 2. Proceed to the Order details
> view 3. Click on the Modify Contact Details button. Here you can modify the whois details of the domain name.
>
> If the Contact Details of DEKSOFTWARE.INFO are not modified in time,
> we will be SUSPENDING this domain name. Also if the Contact Details
> are accurate, please send us
>
> 1. a letter on the letterhead of the Registrant Contact, stating that
> the current contact details of the domain name are accurate as per the
> WHOIS Lookup Results at http://whois.publicdomainregistry.com; &
>
> 2. Proof of the correct contact details in the form of an identification proof or a copy of a utility bill like electricity bill or telephone bill.
>
> The documents can be faxed to us at EITHER +1 (320) 210 5146 (USA) OR +91 (22) 6679 7508 (India) or you can send these documents as an attachment to this mail.
>
> As per the Registrar Registrant Agreement for Domain Names clause 2 (1), you need to always maintain updated contact details for all domain names registered through the Registrar PublicDomainRegistry.com. You may find a copy of this Agreement within your Control Panel at Help -> Legal Agreements.
>
> Feel free to contact us should you need any assistance in this matter.
>
>
> Regards,
>
> PublicDomainRegistry.com Abuse Desk.

พอดีลุกค้าใส่ข้อมูลมั่วๆมา จะแก้ไขอย่างไีีรดี แสกนบัตรประชาชนผม E-Mail ไปได้ไหมครับ ยังงงๆ

ICANN มีกฏให้ต้องกรอกข้อมูลใน whois ตามจริง
จึงบังคับไล่เบี้ยมาตาม Registrar ที่สำคัญการ scan บัตรไปไม่ช่วยอะไรเลย
เพราะว่า การกรอกข้อมูลมั่ว มันทำให้หาคนที่มีชื่อมั่วๆ นั้นไม่ได้
สงสัยจะมีซวยแล้วมังคะ

แล้ว case นี้จะแก้ไขอย่างไรดีครับ พอดี ลูกค้ากรอกข้อมูลเข้ามาทาง whmcs แล้วจดแบบ auto ไปเลยไม่ได้เชคก่อน

whmcs ผมไม่ได้ปล่อยให้จดโดเมนเป็น auto (เพราะคิดอยู่แล้วว่าคนไม่รู้มีมากกว่าคนที่รู้)
การแก้ไขคงต้องเข้า admin ของ reseller นั้นแล้วเข้าไป take over replace information กันใหม่

แต่โดยปกติผมก็จดโดเมนใหม่ด้วยค่า default config information ไว้ก่อนครั้งแรกนะครับแล้วค่อย move service to customer (หรือบางรายเขาก็ปล่อยไปอย่างนั้น)

ใจผมคิดไว้แค่ว่า… จดและ control ได้แน่ 100% ก่อนหลังจากนั้นค่อย move to customer กันไป…
ให้โดเมนใช้งานได้ก่อน เป็นของระบบก่อนก็มั่นใจได้ว่าโดเมนนั้นๆสามารถ take over control by admin ได้หมด

อะไรก็ว่ากันที่หลัง (คืออธิบายให้ลูกค้าฟังกันที่หลัง ไม่ใช่หมายความว่าจะหุบโดเมนนั้น)

ของผม whmcs จะสร้าง custommer เองให้เลย

ตอนนี้ไป modifly ของลูกค้าแล้ว แต่ยังไม่รุ้จะแจ้งทางไหนดี

เปิด Ticket & Copy ID Card ส่งไปพร้อมคำร้อง (นึก eng เองไม่สันทัดมากนักมั่วๆเหมือนกัน)

Name: tee tee
Company: None
Address:

tee
tee

City: tee
State: bangkok
Country: TH
Zip: 52000
Tel No: 66 0843726136

ที่เห็นนี่ modify แล้วเหรอครับ
ใส่อะไรที่มัน make sense กว่านี้หน่อยเถอะ
แล้วก็แจ้งไปทาง support reselelrclub ให้เขาดำเนินการต่อให้

แนะนำว่า ไปค้นกฏของ icann และ registrar
hi-light เนื้อหา ส่งให้ลูกค้าอ่านค่ะ

คือเข้าไปแก้ไม่ได้ครับโดน Lock อยุ่

ไม่แน่ใจน่ะ ภาษาไม่แข็งแรง แต่อ่านแล้วเข้าใจว่า

เขาให้ส่งเอกสารไปยืนยัน ว่าข้อมูลที่ป้อนในการจดโดเมนถูกต้อง โดยใช้สำเนาบัตรประชาชน หรือใบเสร็จค่าโทรศัพท์ หรือใบเสร็จค่าไฟฟ้า ที่มีชื่อตามอ้างถึง ไปให้เขา

ไม่เห็นเปิดโอกาสให้แก้น่ะ นอกจากจะ เมลไปอธิบายกับเขาก่อน
ถ้าทางจะเป็นเรื่องน่ะเนี่ย

ผมเคยเจอ case นี้กับ sub reseller ของผมครับ แต่ผมใช้ DI นะครับ
ก็แค่เปิด Ticket (จาก reseller หลักคือผม) เขาก็ใช้เวลาดำเนินการประมาน 7 วันได้ครับ
case ใกล้เคียงกันแต่ไม่ถึงกับตรงเท่าไรครับ

ตอนนี้เมลไปพร้อมแจงรายละเอียดไปแล้วรอตอบกลับ

ไม่ทราบว่าทำ privacy domain ไว้หรือเปล่าครับ… เพราะต้องมีขั้นตอนการปลดตัวนี้อีกหากทำ อย่างที่ผมกล่าวไว้ที่แนะนำ… คือลง information ทุกอย่างเป็น default ก่อนจะไม่พลาด

privacy โดยปกติผมมา enable ที่หลังเช่นกันครับ

อะไรๆก็สู้ Manual Mode ไม่ได้…แถมด้วย spot metering เฉพาะจุดลงไปเย้ย (เอิกๆๆออกทะเล)
เอาใจช่วยครับ.